T: Praca w trybie offline.
Praca w trybie offline daje możliwość edytowania plików zapisanych w sieci bez połączenia z siecią. Można pracować z takimi plikami w normalny sposób. Po ponownym nawiązaniu połączenia zmiany wprowadzone w plikach zostaną zaktualizowane w sieci.
Zadanie1:
Zapoznaj się z zawartością następującej witryny internetowej:
Konfiguracji systemu dla pracy w trybie offline możemy dokonać za pomocą edytora Zasady grupy (gpedit.msc) poprzez modyfikację ustawień zarówno dla komputera jak i użytkownika w ścieżkach Szablony administracyjne => Sieć => Pliki typu offline. W celu umożliwienia konfiguracji plików w trybie offline należy wyłączyć usługę Pulpitu zdalnego (services.msc => Menedżer połączeń usługi Dostęp zdalny oraz Menedżera autopołączenia dostępu zdalnego).
Aby skonfigurować komputer do korzystania z funkcji plików trybu offline należy wykonać następujące czynności:
Jeżeli opcja Włącz pliki trybu offline nie jest dostępna, należy wyłączyć możliwość szybkiego przełączania użytkowników. W tym celu należy:
Aby udostępnić pliki lub foldery sieciowe w trybie offline należy wykonać następujące czynności:
Pliki offline są domyślnie automatycznie synchronizowane podczas wylogowania z sieci. Aby ręcznie synchronizować plik trybu offline, należy kliknąć prawym przyciskiem myszy żądany plik, a następnie kliknąć polecenie Synchronizuj. Przed synchronizowaniem plików należy nawiązać połączenie z siecią.
Aby edytować ustawienia synchronizacji należy wykonać następujące działania:
Udostępnianie stron sieci Web w trybie offline jest funkcją programu Internet Explorer, konfigurowaną niezależnie od funkcji Pliki trybu offline systemu Windows. Określone dla plików trybu offline opcje folderów, takie jak szyfrowanie i synchronizacja, nie stosują się do udostępnianych w trybie offline stron sieci Web. W zamian należy używać opcji programu Internet Explorer dostępnych dla stron sieci Web w trybie offline.
Aby udostępnić strony sieci Web w trybie offline należy wykonać następujące dziłania:
W celu synchronizacji zbiorów należy kliknąć Start => Programy => Akcesoria => Synchronizuj.